In life we don't get what we want, we get in life what we are. If we want more we have to be able to be more, in order to be more you have to face rejection. PEACE !

Friday, May 6, 2011

LAPAN PERKATAAN YANG BOLIH MENGUBAH HIDUP SAYA

Pentingnya apa yang saya fikirkan – pentingnya memilih pemikiran yang tepat. Jika saya dapat melakukan dan menguasai dua pemikiran ini, nescaya saya akan dapat menyelesaikan semua masalah saya dengan mudah dan tepat.  

Lapan perkataan yang dapat menentukan nasib saya: 
“Hidup saya ini dibentuk olih pemikiran saya sendiri.”  

Apa yang saya fikirkan itulah yang terjadi – Saya bukan apa yang saya fikirkan tentang saya, tetapi apa yang saya fikirkan, itulah saya. Jangan terlalu sedih atau terlalu riang dalam menghadapi masalah, tetapi dalam keadaan tenang. Carilah tempat yang tenang dan analisalah masalah tersebut sedalam-dalamnya.

Nota:
Orang yang peramah adalah orang yang memiliki kualiti personal yang dapat diterima orang lain, seperti sikap dan perangai yang manis, baik hati, kecenderungan bersahabat. Keramahan bermaana harmoni didalam rumah, dalam perniagaan, dalam segala hal dalam masyarakat. Dimana pun kita menemukan keharmonian, kita akan menemukan juga kesihatan, panjang umur dan kebahagiaan. 

“Hidup saya ini dibentuk olih pemikiran saya sendiri.”
 A Little Black Pen

No comments:

Post a Comment