In life we don't get what we want, we get in life what we are. If we want more we have to be able to be more, in order to be more you have to face rejection. PEACE !

Sunday, June 26, 2011

Keyakinan, terutamanya pada Diri Sendiri

Apa itu "Keyakinan" sehingga sering dikatakan bahawa: Keyakinan membuatkan segalanya serba berkemungkinan? Keyakinan tidak lebih dan tidak kurang, hanyalah operasi tenaga pemikiran dalam bentuk hasrat yang sungguh-sungguh, ditambah dengan pengharapan untuk memenuhinya. 

Keyakinan sebagaimana yang kita fahami, lebih dari sekadar "kepercayaan". Keyakinan melengkapinya. Perbezaan utama antara penjual yang digaji dengan penjual-berkerja sendiri terletak pada tahap keyakinan bukan kemampuan yang mereka miliki. Keyakinan terhadap diri sendiri dan keyakinan pada hasil yang diperolehi merupakan syarat bagi semua peningkatan yang bernilai. Ini sekadar perbezaan atau contoh antara dua orang yang melakukan pekerjaan yang sama, tetapi mempunyai kelainan tahap keyakinan. Dan memberikan hasil kejayaan yang berbeda.

Dan keyakinan utama kita adalah: Kita akan sentiasa berada dijalan kehidupan yang benar kalau kita sentiasa yakin, percaya dan beriman kapada Yang Maha Sempurna, yang menciptakan kita. Kita perlu menyedari bahawa diri kita adalah sebahagian dari pakej penting dan rancangan besar-Nya.

Dia telah menciptakan berjuta-juta bintang yang beredar secara sistematik dicakerawala, juga telah melengkapkan diri kita dengan fitrah untuk berjaya. Terimalah perkara ini sebagai fakta dan yakin teguh dengan-Nya, seperti juga kita boleh mabuk dengan teori kesempatan dan menjalani kehidupan seharian kita seperti ... ibarat tidak bertuhan.

Ketika kita sampai pada suatu kenyataan dimana kita berada, kita juga sampai pada suatu pengenalan nilai-nilai untuk meningkatkan darjat kita. Kita mengembangkan keyakinan kapada pencapaian cita-cita kita. Perkara ini merupakan peledak tenaga yang akan membawa diri kita kapada suatu tahap peningkatan yang menakjubkan. Ianya merupakan sumber tenaga yang tidak pernah gagal dan mengecewakan. Itulah kuasa keyakinan. Cipta dan binalah kuasa tersebut.

Kita dapat lakukan apa yang kita percayakan. Miliki keyakinan dan kita tidak akan gagal.
Pena Hitam

No comments:

Post a Comment