In life we don't get what we want, we get in life what we are. If we want more we have to be able to be more, in order to be more you have to face rejection. PEACE !

Tuesday, June 14, 2011

Saya sering menyesali sat-saat saya berbicara - bukan ketika saya diam

Ada beberapa cara untuk memahami "kesunyian". Kesunyian bermanafaat untuk berimaginasi, seperti masyarakat yang berguna bagi setiap karektor. Dalam kesunyian awal pagi yang hening , saya asyik mengetuk-ngetukkan jari di atas papan kekunci, untuk merangkai berbagai pemikiran yang terlintas di dalam fikiran saya.

Kesunyian .. merupakan satu kerehatan bagi fikiran dan saat tidur bagi batin seperti tidurnya jasmani yang menyegarkan tubuh. Kesunyian merupakan sesuatu yang sangat baik, yang membungkus kebodohan, menyimpan rahsia, menghindari kebisingan dan mencegah dosa. 

Lebih baik diam daripada berbicara. Jadi ada suatu kehidupan bisu. Betapa manisnya kegembiraan yang didapati dari kehidupan bisu. Waktu digunakan  untuk menikmati perjalanan hidup. Menemui nilai-nilainya yang nyata.

Bulan ini merupakan bulan yang bisu - aku tidak dapat menulis satu artikel pun. Pena ku membisu.
Mata Pena-Ku

No comments:

Post a Comment